20 maj 2017

StuG.III auf ZüX 66 "Arminius" [BlackDog 1/72] Narzędzia, farbki i chemia

Nigdy nie zastanawiałem się ile potrzeba narzędzi oraz chemii na ukończenie jednego modelu. Z ciekawości przez cały proces powstawania Arminusa wrzucałem wszystko z czego korzystałem do pudła. Byłem przerażony jak to szybko rosło i ile tego jest! Pokrótce co nieco opowiem co i jak. Całość widoczna na poniższym zdjęciu.


Podstawowe narzędzia używane przeze mnie zwyczajowo do budowy. Brakuje na zdjęciu kleju Kropelka oraz Extra Thin Tamiya. No ale mniej więcej to tak wygląda. Z Piłki JLC korzystam najmniej, ale przy tym żywicznym modelu znalazła swoje zastosowanie.


Farbki wykorzystane do zrobienia pseudo modulacji na modelu wraz z thinnerem oraz retarderem. Odkąd zacząłem używać retardera to skończyły się moje kłopoty z zapychającym się aero. Przeważnie farbki mieszam w takim aluminiowym kapotku dużym pyndzlem zaniem wleję farbę do aero. Ważne: nauczyłem się już wiele razy aby aero czyścić płynami tego samego producenta co farbki. To nie mit.


Podkład i czyścik do aero. Jest to jeden z lepszych podkładów z jakich korzystałem do aero. ładnie rozrobiony. W zasadzie wlewam do aero, psikam. Po 15 min można na nim działać. Do pełnego utwardzenia potrzebuje 24h.


Farbki do pomalowania kolorków neutralnych na modelu.


Farbki do malowania odprysków, rdzy i emalie również służące do uzyskania tego efektu.


Wszystkim chyba znane narzędzia i chemia do nakładania kalkomanii.


Narzędzia oraz chemia do robienia zdrapek.


Wash.


Kurz, błoto i innej ciapki.


Oleje, smary itd


Takie bzdety były potrzebne do formowania i malowania terenu na podstawce.


Śnieg, wilgotność i lakiery.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz