14 maj 2017

StuG.III auf ZüX 66 "Arminius" [BlackDog 1/72] Malowanie

Malowanie zaczynam od nałożenia czarnego podkładu Ammo na wszystkie części.


Jako pierwszą warstwę koloru kładę XF-63 German Grey firmy Tamiya. Nie pokrywam całości tą farbą. Staram się już na tym etapie wprowadzić pseudo modulację koloru i bardzo wstępne cieniowanie.


Kolejną warstwą jest XF-53 Neutral Grey, również z firmy Tamiya. Jak w przypadku German Grey tutaj również staram się malować aerografem światło od góry.


Ostatnią warstwą jest XF-19 Sky Grey. Nakładam ta farbą delikatną mgiełkę i staram się uwidocznić bryłę poprzez delikatne rozświetlenia paneli.


Farbką Dark Rust (A.MIG 041) maluję wydech. Całość zabezpieczam satynowym lakierem w spray'u Vallejo (28.532).


Za pomocą XF-19 Sky Grey oraz gąbeczki tapuję pierwszą warstwe odprysków na wszystkich krawędziach.


Następnie farbką Chipping Color (A.MIG 044) maluję pędzlem wewnątrz jaśniejszych odprysków delikatne plamki. W tych większych dodaję Dark Rust (A.MIG 041). To nada większej głębi odpryskom. Całość zabezpieczam satynowym lakierem w spray'u Vallejo (28.532).




Tutaj model widoczny po nałożeniu białych pasków kamuflażu. Do maskowania użyłem Camouflage Masking Putty (A.MIG 8012). Jest to rewelacyjny specyfik. Można z nim bardzo długo pracować.
Uprzednio nałożyłem na model Chipping Fluid (A.MIG 2010). Biały kolor to XF-2 firmy Tamiya.
Po upływie 10 min zdzierałem farbę starym pędzlem o twardym włosiu z wodą.
Również pomalowałem wszystkie elementy w ich kolorach. Grubsze kable były malowane XF-85 Rubber Black. Wnętrza reflektorów X-11 Chrome Silver a następnie X-27 Clear Red. Elementy metaliczne jak chociażby lufa zostały pomalowane XF-56 Metallic Grey. Mniejsze kable najpierw pomalowałem Medium Rust (A.MIG 040) a następnie rozjaśnienia Light Rust (A.MIG 039).
Całość zabezpieczam satynowym lakierem w spray'u Vallejo (28.532).  





Wash zaczynam od pokrycia modelu delikatną warstwą terpentyny bezzapachowej firmy Szmal. Następnie pinwashuję wash for Nato camo vehicles firmy AK Interactive (AK 075). Niestety nie wiem co jest grane z tym washem. Jest bardzo rzadki i z trudem radzi sobie z pozostaniem na modelu. Dodaję do niego wash z serii Paneliner Drown and green camouflages od AK Interactive (AK 2071). teraz jest zdecydowanie lepiej. Nadmiar (zanim wash całkowicie wyschnie) ścieram małą gąbeczką do makijażu w kształcie kropli.




Wash uwydatnił kabelki, które zdążyłem przeoczyć. maluję je dla kontratu do pomarańczowych kabelków najpierw Ultramarine Blue z serii Game Color firmy Vallejo (72.022), następnie pierwsze rozjaśnienia maluję farbką Blue Green z serii Model Color firmy Vallejo (70.808). Ostatnie rozjaśnienia są namalowane farbką Verdigris Glaze z serii Model Color firmy Vallejo (70.832).






Na rurę wydechową nałożyłem chipping fluid i namalowałem delikatną chmurkę farbką Medium Rust (A.MIG 040) po czym starłem ją pędzlem o sztywnym włosiu maczanym w wodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz